Monday, June 7, 2021

Si grupi i gjakut mund të ndikojë në shëndet

Nga Alket Koroshi, mjek nefrolog
Sëmundje të zemrës
Ka një lajm të mirë për grupin 0 të gjakut. Hulumtimet tregojnë se rreziku juaj i sëmundjes koronare të zemrës ka tendencë të jetë më i ulët. Ekspertët nuk janë të sigurt pse. Disa mendojnë se mund të jetë për shkak se llojet e tjera ka më shumë të ngjarë të kenë kolesterol më të lartë dhe sasi më të larta të një proteine që lidhet me mpiksjen.
Kanceri i stomakut
Grupet e gjakut A, AB dhe B janë më të rrezikuar sesa tipi O. Në mënyrë të veçantë, njerëzit me gjak të tipit A kanë më shumë gjasa të semuren nga kanceri në stomak. Studiuesit mendojnë se kjo mund të jetë për shkak se infeksioni H. pylori është më i zakonshëm tek njerëzit me gjak të tipit A. Ky është një bakter që zakonisht gjendet në stomak. Mund të shkaktojë inflamacion dhe ulçera.
Kujtesa
Një studim i vogël tregoi se njerëzit me probleme të kujtesës kishin gjak të tipit AB më shumë se të tjerët.
Kanceri i pankreasit
Rreziku juaj është më i lartë nëse jeni të tipit A, AB ose B. Molekulat në qelizat e kuqe të gjakut të tipit A dhe B ndihmojnë disa baktere të quajtura H. pylori të rriten në zorrë. Kjo mund t’ju bëjë të keni më shumë të ngjarë të merrni kancer në pankreas.
Stresi
Stresi rrit nivelin e kortizolit në trupin tuaj, hormonin e stresit. Sidoqoftë, njerëzit me gjak të tipit A kanë më shumë kortizol. Kështu që mund ta keni më të vështirë të perjetoni situata stresuese.
Malarja
Gjaku i tipit O mund të ndihmojë në largimin e kësaj sëmundjeje. Ju mund të merrni malarien kur një mushkonjë e infektuar ju kafshon. Paraziti që e shkakton atë e ka më të vështirë të bashkohet me qelizat e gjakut të tipit O.
Ulcerat
Ulçera peptike – plagë të dhimbshme të hapura që shfaqen në mukozen e stomakut ose të zorrës së sipërme – duket se ndodhin më shpesh me grupin e gjakut O.
Mpiksjet e gjakut
Tromboembolia venoze (VTE) është kur gjaku juaj mpikset në një venë të thellë, si ato në këmbë. Këto mpiksje ndonjëherë shkojne në mushkëritë tuaja. Kërkimet tregojnë se njerëzit me gjak të tipit A, B ose AB janë në një rrezik më të lartë të VTE.
Jetëgjatësia
Shanset janë më të larta që ju do të jetoni më gjatë nëse keni gjak të tipit O. Ekspertët mendojnë se rreziku i ulur i sëmundjes në zemrën dhe enët e gjakut (sëmundja kardiovaskulare) mund të jetë një arsye për këtë.
Fertiliteti
Grupi juaj i gjakut nuk mund të parashikojë nëse do të mbeteni shtatzënë, por mund të luajë një rol. Në një studim, gratë me numër të ulët të vezëve të shëndetshme kishin më shumë të ngjarë të kishin gjak të tipit O se çdo lloj tjetër. Nevojiten më shumë kërkime për të kuptuar pse.
Diabeti
Diabeti tip 2 duket se ndodh më shpesh tek njerëzit me grupet e gjakut A dhe B. Ekspertët nuk janë të sigurt pse. Nevojiten më shumë hulumtime.
Goditje në tru (insulti cerebral)
Rreziku juaj për një goditje në tru rritet nëse keni grup gjaku AB. Mjekët mendojnë se kjo është për shkak se ka më shumë gjasa të mpikset sesa llojet e tjera.

No comments:

Post a Comment