Friday, January 29, 2021

Përzgjedhja e gjinisë së fëmijës me IVF: Detajet e trajtimit dhe procedura

Përshtati në shqip: Daniela Burnazi

Shumë çifte, për arsye dhe besime të ndryshme, dëshirojnë të zgjedhin gjininë e fëmijës së tyre të ardhshëm. Çuditërisht, përparimet shkencore lejojnë që përzgjedhja gjinore e fëmijëve të ardhshëm të bëhet me saktësi gati 100%.

Fakte të Shpejta Për Përzgjedhjen e Gjinisë së fëmijës

Megjithëse është ligjërisht e ndaluar, shumë spitale dhe klinika private bëjnë përzgjedhjen e gjinisë së fëmijës përmes fekondimit in virto

Sipas mjekëve përzgjedhja e gjinisë është e mundur sepse meshkujt dhe femrat kanë kombinime të ndryshme të kromozomeve seksuale. Femrat kanë një palë kromozome XX dhe meshkujt një palë kromozome XY. Të jesh në gjendje të zgjedhësh në mënyrë selektive spermatozoidet që përmbajnë një kromozom të dëshiruar X ose Y ose embrione që përmbajnë çifte kromozomash XX ose XY i mundëson dikujt të zgjedhë gjininë e fëmijës së tij.

Përzgjedhja gjinore nuk është një shërbim i vetëm. Metoda e preferuar e përzgjedhjes së gjinisë përfshin Fekondimin In Vitro (IVF) së bashku me Testimin Gjenetik të Preimplantimit (testimi embrional – i njohur gjithashtu si PGS ose PGD).

Si funksionon përzgjedhja gjinore?

Gjinia e foshnjës përcaktohet nga dy kromozome të njohura kolektivisht si Kromozomet e Seksit. Qelizat e vezëve nga femra mbajnë gjithmonë një kromozom X ndërsa spermatozoidi mashkull mbart një kromozom X ose Y. Nëse një spermë me një kromozom X takon vezën e nënës, atëherë embrioni dhe foshnja që rezulton do të jenë një vajzë me një kromozom XX. Nëse një spermë me një kromozom Y fekondon qelizën vezë të gruas, atëherë fëmija që rezulton do të jetë një djalë me një kromozom XY.

Siç e dini tashmë, ekziston një ndarje 50/50 midis djemve dhe vajzave të krijuara natyrshëm..

Hapat e hollësishëm të përzgjedhjes gjinore të IVF

Për shkak se përzgjedhja e saktë e gjinisë kërkon Fekondim In Vitro, i cili në vetvete është një proces mjaft intensiv, është e rëndësishme të kuptohet të paktën në një nivel bazë, se çfarë do të përfshijë i gjithë procesi. Në përgjithësi, IVF ka 4 hapa kryesorë:

Stimulimi i vezoreve: Gruas i jepen medikamente me bazë hormonesh me qëllim që të lëshojë sa më shumë vezë të zhvilluara plotësisht dhe me “një cilësi më të lartë” (në krahasim me ato që bëhen zakonisht.

 Marrja e vezëve: Heq vezët nga vezoret.

Laboratori i Embriologjisë: Fertilizimi i vezëve, zhvillimi i embrionit për 3-7 ditë

Transferimi i embrionit: Është procesi i vendosjes së embrionit përsëri në mitrën e gruas.

Faza 1: Cikli i Bërjes dhe Testimit të Embrioneve

Stimulimi i vezoreve: Siç e thamë dhe më sipër, gruaja merr medikamente me bazë hormonesh me qëllim që të prodhojë sa më shumë vezë. Këto medikamente stimuluesi fillojnë në ditët 2-4 të ciklit menstrual dhe merren për 10 ditë. Ideja është se sa më shumë vezë të prodhohen aq më shumë embrione do të ketë aq më shumë embrione të gjinisë së dëshiruar dhe aq më shumë shanse për të arritur një lindje të gjallë nga një embrion që ka gjininë e dëshiruar.

Marrja e vezëve: rikthimi i vezëve është procedura kirurgjikale që mbledh vezët nga vezoret. Zakonisht zhvillohet rreth 12 ditë pas fillimit të medikamenteve stimuluese, por mund të ndryshojë në varësi të përgjigjes që ka gruaja ndaj medikamenteve. Është një procedurë mjaft e lehtë për sa i përket ndërhyrjes. Nuk kërkon prerje apo qepje dhe nuk përdor anestezi të përgjithshme. Pacientes i përdoret anestezi lokale ndërsa  një gjilpëre aspiratuese drejtohet me ultratinguj përmes vaginës dhe në vezore. Pasi të hiqen nga vezoret, epruvetat që përmbajnë lëngun folikular dhe vezët e pjekura çohen menjëherë në laboratorin e embriologjisë.

Laboratori i Embriologjisë: Hapat që ndodhin brenda laboratorit të embriologjisë gjatë përzgjedhjes së gjinisë mund të ndahen në 5 hapa kryesorë:

Izolimi: Sapo vezët të jenë brenda laboratorit, një embriolog do të kontrollojë lëngun folikular dhe do të izolojë çdo vezë që gjendet. Ajo do të vendoset menjëherë në një media ushqyese duke imituar mjedisin e tubit fallopian.

Fekondimi: Përafërsisht 4 orë nga koha e rikuperimit, embrionet do të fekondohen duke përdorur ICSI ose metoda konvencionale të fekondimit.

Zhvillimi i embrionit: Pas fekondimit, embrionet do të rriten në laborator për 5-7 ditë. Ndërsa në një cikël standard IVF, është e mundur të transferohen embrionet vetëm pas 3 ditësh (kur ato janë në një fazë çarjeje të zhvillimit) testimi gjenetik mund të kryhet vetëm në embrione blastociste që zakonisht zhvillohen në ditën 5 (por mund të zhvillohen edhe pak më vonë).

Biopsia e embrionit: Në fazën e blastocistit, embrioni përbëhet nga dy lloje të ndryshme të indeve embrionale. Njëri prej atyre grupeve të qelizave do të bëhet fetus, tjetri do të bëhet placentë. Biopsia bëhet duke përdorur një lazer shumë të specializuar dhe të përqendruar i cili heq një numër të vogël (zakonisht 3-6 qeliza) nga grupi i qelizave që do të bëhen placentë (e quajtur tropektodermë). Këto qeliza më pas etiketohen, përpunohen dhe dërgohen në mënyrë të përshtatshme në një laborator gjenetik të palëve të treta për analiza.

Ngrirja e embrionit: Ngrirja e embrioneve lejon kohën e nevojshme për të marrë rezultatet e testimit gjenetik dhe praktikisht nuk ka asnjë efekt në cilësinë ose shanset e suksesit të një transferimi pasues. Në fakt, ka disa prova që sugjerojnë se transferimi i ngrirë rezulton në shanse më të larta për një pjesë të konsiderueshme të atyre që i nënshtrohen IVF.

Testimi gjenetik: Testimi gjenetik kryhet nga një laborator gjenetik duke përdorur një teknikë të njohur si Testim Gjenetik Preimplantimi për Aneuploidet (PGT-A) e cila analizon numrin dhe llojin e kromozomeve në secilën qelizë. Me analizën kromozomike të bërë, grupi i qelizave që i përkasin një embrioni specifik do të etiketohen si XY ose XX së bashku me informacione të tjera themelore që kanë të bëjnë me numrin e kromozomeve në secilën qelizë. Me këtë informacion, prindërit e synuar dhe klinika e pjellorisë  mund të përgatiten për një Transferim të Embrionit të Ngrirë duke përdorur një embrion të shkrirë të seksit të dëshiruar.

Faza 2: Transferimi i embrionit të ngrirë duke përdorur një embrion me seksin e dëshiruar

Një transferim i embrionit të ngrirë është shumë më i thjeshtë se faza e parë e një cikli IVF dhe përfshin vetëm dy hapa kryesorë:

Zhvillimi i rreshtimit të mitrës: Kur të transferohet një embrion me IVF, është e rëndësishme që mitra të jetë në përgatitje optimale që embrioni të implantohet në rreshtimin endometrial. Në këtë fazë këshillohet që gruaja të marrë estrogjen dhe progresteron për një periudhë kohe para dhe pas transferimit të embrionit.

Transferimi i embrionit të ngrirë: Pasi të shkrihen, embrionet do të ngarkohen në një kateter transferimi të gradës mjekësore, do të kalojnë përmes vaginës dhe qafës së mitrës dhe më pas në mitër. Gruaja tani është shtatzënë (derisa të provohet e kundërta) me një embrion që do të rritet në një fetus dhe fëmijë të seksit që ata zgjedhin./ shëndeti.com.al/ CNY Fertility

1 comment:

  1. Sot është dita më e lumtur e jetës sime, kam provuar të gjitha mjetet e mundshme për të mbetur shtatzënë për më shumë se 8 vjet pasi u martova me burrin tim të dashur, por asgjë nuk funksionoi për mua derisa takova një mike timen shumë të mirë që më drejtoi te Dr dawn acuna. , i shkrova Dr. dawn acuna në Whatsapp dhe i shpjegova situatën time, ajo më dha botët e saj dhe më premtoi të më ndihmonte, bëra gjithçka që më kërkoi, shkova në spital 4 javë pas magjisë dhe doktori tha që jam shtatzënë, kjo më solli gëzim në shtëpinë time, më në fund kam fëmijën tim të bukur, tani jam plotësisht një grua e martuar e lumtur, e gjitha falë Dr dawn acuna, kontaktoni atë për çdo lloj zgjidhjeje,
    * Nëse dëshironi të mbeteni shtatzënë.
    * Nëse dëshironi të ndaloni abortin.
    * Nëse doni të ktheni të dashurin tuaj.
    * Nëse dëshironi të keni një shtëpi të lumtur.
    * Nëse dëshironi fat të mirë në çdo aspekt.
    * Nëse keni probleme me vaginën/penisin.
    Ajo do t'ju ndihmojë menjëherë.
    Email: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp: +2348032246310

    ReplyDelete