Wednesday, April 29, 2020

Kanceri kolorektal, 5 fakte që duhet t’i dini

Kanceri kolorektal (kanceri i rektumit dhe zorrës së trashë) prek miliona meshkuj dhe femra në të gjithë botën.

Sa më herët të dallohet aq më i kurueshëm është.

  1. Kanceri i zorrës së trashë prek si meshkujt edhe femrat

Kanceri i zorrës së trashë është lloji më i shpeshtë i kancerit në meshkuj dhe i dyti tek femrat pas kancerit të gjirit.

2. Historia familjare është e rëndësishme

Njerëzit me një të afërm të gradës së parë (prind, motër, vëlla, fëmijë) të prekur nga kanceri i zorrës së trashë kanë dy deri në tre herë më shumë mundësi për ta zhvilluar këtë sëmundje.

  1. Mosha është faktori kryesor i riskut për kancerin e zorrës së trashë

90% e rasteve me kancer të zorrës së trashë shfaqen në burra dhe gra të moshës 50 vjeç apo më të vjetër, dhe risku për të zhvilluar këtë sëmundje rritet me moshën. Por, si shumë sëmundje kjo nuk është absolute, edhe njerëzit më të rinj mund të preken nga kanceri i zorrës së trashë.

  1. Ka shenja paralajmëruese, por ato nuk janë të hershme

Ashtu si kanceri i mushkërive dhe ai i qafës së mitrës, edhe kanceri i zorrës së trashë mund të jetë i vështirë të dallohet në fazat e hershme. Simptomat mund të përfshijnë: jashtëqitje të gjakosura, diarre, kapsllëk, dhimbje gazrash, fryrje, therje, humbje në peshë pa asnjë arsye, të vjella, lodhje etj.

  1. Stili i jetesës mund të ndikojë në kancerin e zorrës së trashë

Shumë faktorë të lidhur me stilin e jetesës mund të jenë të lidhur direkt me riskun për kancer të zorrës së trashë. Obeziteti jo vetëm që i rrit gjasat për t’u prekur nga ky kancer me 30% por gjithashtu rrit riskun dhe për komplikacione gjatë trajtimit. Duhanpirja rrit gjithashtu riskun për zhvillimin dhe vdekjen nga ky lloj kanceri.

Faktorë të tjerë risk përfshijnë konsumimin e tepërt të alkoolit, mungesën e aktivitetit fizik dhe dietën ushqimore me shumë mish të kuq dhe të procesuar.

Burimi: Mayo Clinic

No comments:

Post a Comment